Friday, May 11, 2012

'Saya Tak Subahat'

KUALA LUMPUR: “Saya membuat rakaman semata-mata untuk diserahkan kepada polis kerana saya sudah tidak tahan melihat bayi itu kerap dikasari ibunya. Jadi, jangan kata saya bersubahat (mendera) atau tidak bertimbang rasa.”
Itu penjelasan wanita dikenali sebagai Noor yang merakam adegan seorang bayi perempuan berusia 10 bulan didera ibunya dan rakaman video itu dimuat naik dalam Internet kelmarin, sekali gus menimbulkan kemarahan orang ramai.
Harian Metro semalam menyiarkan berita mengenai adegan rakaman video berkenaan serta kenyataan Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed yang kes itu berlaku Mei tahun lalu dan ia sudah disiasat polis, malah ibu terbabit sudah dijatuhi hukuman penjara 18 bulan.

Noor, 30-an, berkata, dia tidak tahu siapa yang memuat naik rakaman video itu dalam Internet dan sedih apabila sebahagian besar maklum balas pengguna Internet mengenainya menyalahkan dia kerana dianggap bersubahat apabila tidak menyelamatkan bayi itu daripada didera ibunya.

“Itu ikhtiar terakhir saya untuk selamatkan bayi berkenaan. Saya sangat sedih kerana sebelum itu sudah empat kali wanita terbabit yang juga rakan saya memukul bayinya dengan teruk termasuk menghumban ke dinding,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Petaling Jaya. 

sumber:metro online


sedaya upaya mummy mengelak utk tgk video kes ibu dera anak kecil nye itu..wpon ramai yg share di FB, siap ade dlm berita tv3 ari tuh...mmg tanak tgk...
tp arini bace metro online psl pengakuan  wanita yg rakam video tu..mummy ingtkan die saje berckp tp dlm video tu terselit sekali video yg ibu nye pukui2 si anak tuh..ish mmg haru....

bergenang jugak mata ni..
petama nye, sian pd si anak yg tak tahu apa2 tu..puas nangis tp mak die tetap pukui...ish...siap sepak terajang...tp tak kuat la kot...yg paling sedih bile si anak merapati si ibu..tp ibu menepis n tetap pukui..ishhh ishhh

keduanya, mummy sgt menginsafi diri sendri..ade tika nya, mummy pon pukui anak..bile stress dtg..sampai anak2 nangis teruk tp kite bia jek...mmg menginsafi sgt2 dri mummy ni, berpesan pd dri sendri agar stress yg ada dlm dri ni tak nk la di bawa2 sampai ke rumah..sampai nk mrh2 anak..pukui2 anak camtuh skali..bukan tak boleh pukui ke marah ke..cume kene la berpada2 kan..ade tempat2 nye yg boleh nk rotan pon..kalu anak degil ke nakal camna pon, tanak la buat anak mcm tu...ish sian si anak..trauma nnt...

ish harap2 mummy dpt menjadi mama yg baik pd anak2 ... 

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. ops..tadi aku terkomen guna akaun laki aku..aku copy paste balik lar yer..hihi.

    "kt fb ramai yg post video ni..aku tak sanggup nak tengok..pastu laki aku gi tengok, tunjuk kat aku pulak. Aku sempat tengok 5 saat jer..pastu terus blah. Tu pun dah sebak dada + sakit hati tengok pompuan tuh. mcm ni punya manusia pun ada...huh!!"

    ReplyDelete
    Replies
    1. ingt sapa lah gavan td..huu...

      tu la...aku pon leh tertgk plak..bile da tgk jd geram plak kat mak budak tuh...n jd sayu tgk bdk tu..tu pasai takmo tgk mende2 camnih

      Delete