Friday, November 30, 2012

Super Mummy




Nk tak super mummy ni camna..mcm mummy ni la..mummy la isteri, mummy la pekerja, mummy la ibu, mummy la pengasuh, mummy la cikgu, mummy la tukang masak, n mummy jugak la bibik kat umah.. sume nye mummy..sikit2 dah nk jadi mamia…haiyaa…

Ni pon baru jek mengemas n mengemop lantai umah di tgh2 mlm buter..stat kol 12 tgh mlm td, siap sume kol 2 + pagi.. aih terpaksa la buat time ni..lepas tido kan anak2 baru leh buat keje..so waktu tgh mlm je la yg sesuai… 

 da siap kemas  tp ruang tamu je la..bhgn lain tak lrt dah

So keje ibu ni bukan mudah kan 24h bekerja..kkdg jeles tgk umah jiran sebelah menyebelah yg ade bibik, umah sentiasa cun n bersih jek, nk kua mane2 pon senang, anak tinggai jek kat bibik..tp, pe leh buat, mummy tak pecaya kat bibik ni..takut jugak. Dpt yg baik ok la..dpt bibik mcm antu..hah! nyesal seumo hidup..kang menghabihkan duit yoo…

Lgpon, tgk mummy2 lain kat luar tu boleh jugak jd SUPER MUMMY yg kental..so, knp mummy sendri tak boleh plak kan…chayok for my self… uhuk…tgn da kasar….waaaaaaaaa

super mummy da bersiap sedia nk berjuang mengemop lantai

3 comments:

  1. Woaaa mmg supermami sungguh sempat menyenap gambar sambil pgg mop haha..kan jeles tgk org ada bibik umah kemas je tapi bila nk amik bibik pikir 100 kali sbb takut. X pelah rmah tak tip top pun janji anak2 dan somi selamat.

    ReplyDelete
  2. mak oii rajinnya mummy anak 3 ni.aku yg ada anak besau pun pemalas.ish2 malunya dgn mummy.naik rumah baru nanti aku rajin ler.hehehe. CIK LOOMOT

    ReplyDelete
  3. aku mmg kagum lar ngan ko lily... wanita berkerjaya anak 3 tu..tp masih sempat wat itu ini...tanpa maid. Memang kagum betul! aku anak sorang, housewife lagi.. tapi.. Adam tu nak aku dok depan dia jer, tak mo tinggal. Dah lar susah nak tido, kalau tido siang 20 minit jer.. bila masa aku nak wat itu ini...aaaa..sakit jiwa dibuatnya. huhu.

    ReplyDelete